Satsning på marknad och affärsutveckling stärker Swecos arkitektverksamhet

8 november 2017

Marknaden och kunderna utvecklas idag allt snabbare. Det är nödvändigt att arbeta med en tydligare strategisk linje för att möta upp branschen, säger Jan Mattsson, vd för Sweco Architects. Daan Cedergren, tidigare regionchef i Stockholm, har därför utsetts till den nya tjänsten som affärsutvecklingschef för arkitektverksamheten.

Sweco vill kunna erbjuda kunden den bästa kompetensen för varje uppdrag, och det kan göras genom att dra nytta av fördelen med ett starkare samarbete såväl mellan Swecos arkitekter som med övriga Swecos verksamhet.

För att bidra till denna utveckling behövs en övergripande, strategisk funktion som kan ta marknadsarbetet till nästa nivå. Beslut har därför tagits att tillsätta Daan Cedergren för den nya rollen som affärsutvecklingschef.

– Jag är mycket nöjd med att vi nu förstärker verksamheten med en affärsutvecklingschef och att Daan vill ta sig an uppdraget att lyfta vårt marknadsarbete mot högre mål, säger Jan Mattsson.

Daan Cedergren är arkitekt och har arbetat på Sweco sedan 2001, först som studiochef och därefter i rollen som regionchef i Stockholm. Han ingår även i Sweco Architects ledningsgrupp.

– Vi har en fantastisk möjlighet att stärka vår marknad om vi arbetar ännu mer tillsammans över kontors- och bolagsgränser. Jag är därför både glad och stolt över att få leda denna utvecklingen, säger Daan Cedergren.

Daan Cedergren tillträder tjänsten efter årsskiftet.

För mer information, kontakta:

Mattsson
Vd Arkitektur