Informationssamordnare till Stockholm

Informationssamordnare till Stockholm

Verksamhetsområde
IT för samhällsutveckling
Region
Stockholms län
Ansökningstid
2019 - 02 - 10

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Som konsulter inom IT för samhällsutveckling kombinerar vi vår IT-kompetens med övriga Swecos kunskap om samhällsplanering. I samarbetet finns alla förutsättningar för att skapa framtidens samhällen som fortfarande har medborgarens behov och välbefinnande i centrum.

Rollen som informationssamordnare
Som Informationssamordnare kan du arbeta i olika typer av uppdrag, antingen i Swecos egna projekteringsuppdrag eller som expert i kundens organisation. Det handlar oftast om bygg- och infrastrukturprojekt, men kan också röra sig om att hjälpa förvaltande organisationer med hantering av information och handlingar. Våra roller varierar beroende på projektens organisation och storlek. Informationssamordnaren ansvarar för att information i olika former, t ex handlingar, dokument, ritningar, modeller, geodata och ärenden hanteras på ett strukturerat sätt samt att administrera system för detta. Ibland finns det färdiga rutiner att följa i andra fall får man skapa dem själv.

Din kommande roll
Nu söker vi en informationssamordnare med fokus på stora fastighetsägare med en blandning av små och stora projekt samt förvaltning. I rollen ingår att stötta kundens projektledare med dokumenthantering, utveckling och administration av projektplattform och digital projektstyrning. Du ska säkra att projekten arbetar på rätt sätt och håller rätt kvalitet i sitt digitala arbete samt sträva efter ständig förbättring och effektivisering. Exempel på arbetsuppgifter kan vara att se till att projekten jobbar på rätt underlag och enligt rätt rutiner, att förvalta projektportal, att säkra att levererade dokument och ritningar håller rätt kvalitet. Du kommer att ingå i ett team av kollegor men ha eget ansvar mot kund inom en del av dennes fastighetsbestånd och delvis arbeta på kundens kontor. Du kommer att kontakt med många olika personer och parter samt samordna det arbete som ska utföras.

Dina erfarenheter
Vi söker i första hand dig som antingen har erfarenhet från informationssamordning i motsvarande roller eller dig som har jobbat med projektering, projekteringsledning eller kvalitetssamordning. Erfarenhet av system som Sharepoint, Webbforum, Interaxo, Antura eller liknande är en stor fördel, helst som administratör. Förståelse för byggprocessen och erfarenhet från byggprojekt eller fastighetsförvaltning är också värdefullt. Du behöver i denna roll inte vara expert inom CAD och BIM men bör vara insatt i hur man arbetar och hur man följer upp ställda krav.

Dina egenskaper
Du har förmåga att se helheten i en verksamhet, är driftig och brinner för att planera, strukturera och effektivisera arbetet med hjälp av processer och IT-verktyg. Du tar ett stort eget ansvar för ditt arbete, men har även god samarbetsförmåga och får gärna ha ledaregenskaper. Du behöver vara drivande och tycka om att ha kontakt med många olika personer. En nyckel i denna roll är ordning och reda, både på sitt eget och andras arbete. Hos oss är täta kundkontakter och kundbearbetning en självklar del av vardagen. För att trivas som konsult på Sweco är det viktigt att vilja engagera sig i kundens verksamhet och utmaningar, se nya möjligheter och att göra affärer.

Sweco erbjuder
På Sweco får du jobba med kompetenta kollegor som brinner för att skapa ett hållbart samhälle. Att ha kul tillsammans på jobbet är viktigt för oss liksom att ha bra balans mellan arbete, familj och fritid. Vi vågar påstå att vi är en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och våra värdeord är nyfikenhet, engagemang och ansvar. Bland dina framtida kollegor finner du BIM-samordnare, GIS-samordnare och systemutvecklare.

Vill du veta mer om vilka vi är se vår film https://www.youtube.com/watch?v=kz_Y4jXo544

Vi utvärderar ansökningar och kallar till intervjuer löpande.

Välkommen med din ansökan!

#LI-RT

Kontaktinformation

Jesper Persson, jesper.persson@sweco.se,
Maja Bakszt, maja.bakszt@sweco.se, 08-695 63 23

Sweco planerar och utformar framtidens samhällen och städer. Resultatet av vårt arbete blir hållbara byggnader, effektiv infrastruktur och tillgång till el och rent vatten. Med 15 000 medarbetare i Europa kan vi erbjuda våra kunder rätt kompetens för varje sammanhang. Vi genomför uppdrag i 70 länder varje år. Sweco är Europas ledande konsultföretag inom teknik och arkitektur med en omsättning på cirka 16,9 miljarder SEK. Företaget är noterat på Nasdaq Stockholm.

Ansök här
  • Vi är alltid intresserade av att komma i kontakt med intressanta profiler. Registrera en spontanansökan om du inte ser en specifik tjänst som matchar din profil. Dina uppgifter sparas då i vår kandidatbas och kan sökas i samband med framtida rekryteringar.

     

  • Här skapar du ett användarkonto. Det går snabbt att skapa kontot. Dina uppgifter är konfidentiella och du får en överblick över dina ansökningar genom kontot. Du kan när som helst logga in och uppdatera eller avaktivera din profil. 

Vanliga frågor om rekrytering

  • Hur förbereder jag mig för en intervju?
  • Kan jag skicka in en spontanansökan?
  • Vad händer när jag skickat in en ansökan till en tjänst?
  • Hur ansöker jag om tjänst?

På sweco.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Vi lagrar ingen personlig data. Om du inte accepterar cookies kan du stänga av det via din webbläsare.