Vår rekryteringsprocess

Vad roligt att du är nyfiken på hur det går till att bli en del av Sweco! Vi är måna om att vår rekryteringsprocess ska vara en positiv upplevelse för dig som kandidat.

Vad händer efter att jag skickat in min ansökan?

Ansvarig rekryterare eller rekryterande chef kommer att gå igenom din ansökan och göra en bedömning av hur väl din profil matchar kraven för tjänsten. Om din profil matchar det vi söker tar vi en kontakt med dig via telefon eller mail. Om du inte gått vidare kommer du att få ett besked om detta.

Om du blir erbjuden att gå vidare till intervju får du träffa en chef eller medarbetare från Sweco. Under dessa möten berättar vi om Sweco, tjänsten du sökt och vart vi är på väg. Vi vill veta mer om dig, din utveckling och potential. För vissa tjänster genomför vi tester och bakgrundskontroll. Självklart får du mer information om det blir aktuellt i ditt fall.

Går du vidare till slutskedet av processen genomför vi en referenstagning och tar oftast två referenser där vi önskar att minst en av referenterna varit din arbetsledare.

Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss om du har frågor under resans gång. Kontaktuppgifter till den person som bäst kan svara på dina frågor finns i annonsen.