0 av 0 för ""

Sista ansökningsdatum

2021-10-31

Verksamhetsområde

Projektledning

Region

Örebro län

Projektledare – Bygg & Anläggning – Örebro

Är du nyfiken, engagerad och gillar utmaningar? Swecos projektledare erbjuder management- och projektledartjänster för alla typer av projekt och verksamheter. Uppdragen omfattar allt ifrån mindre ombyggnadsprojekt till stora komplexa byggnadsverk. 

Varför jobba hos oss?

Projektledningsverksamheten hos Sweco i Örebro består av sju medarbetare som alla har olika erfarenheter, meriter och åldrar. Du kommer bli en del av vårt sammansvetsade team som både arbetar och driver projekt inom bygg och fastighet, anläggning, infrastruktur och industri.

Vi delar vår kunskap och utvecklar varandra kontinuerligt för att kunna stötta varandra i projekten. Projekt som vi arbetar inom är; ny- och ombyggnationer inom vård, kommersiellt, skola och fritid, logistik och industri, bostäder, järnvägs- och vägprojekt. Vi arbetar även som kontrollansvariga och med besiktningsuppdrag.

Vår vardag består av att arbeta gränsöverskridande tillsammans med medarbetare både på kontoret och på andra orter samt inom andra kompetensområden.

I våra relationer till varandra och till våra kunder hittar vi styrkan, nyfikenheten och lösningarna att komma framåt – både i jobbet och i livet. Vi är en flexibel arbetsplats för att du ska kunna styra dina dagar i största möjliga mån – genom ansvar, frihet och stöttande kollegor. Hos oss är det viktigt att ha kul på jobbet!

Du erbjuds attraktiva kontorslokaler centralt i Örebro med närhet till kollektivtrafik, cykelstråk och träningsmöjligheter. Du kommer till en grupp där vi har högt engagemang och lätt till skratt. 

Din framtida roll 

Som projektledare kommer du exempelvis:

  • Leda det gemensamma arbetet mot projektets övergripande mål och rapportera i projektet till uppdragsgivaren.
  • Alltid sträva efter att uppnå bästa resultat i våra uppdrag, vilket förutsätter starka team och stor entusiasm, tekniskt kunnande och samarbete.
  • Planera, genomföra och följa upp de projekt som du går in i.
  • I rollen som projektledare är det viktigt att du är engagerad, tycker om struktur, är en lagspelare och bygger relationer. 

Ledarskapet

“Varför jobba med mig och i vår grupp? Jag ser mig själv som en coach av ett team, jag stöttar och uppmuntrar till egna initativ och utveckling och tror på teamwork och att vi tillsammans blir bättre och utvecklas som grupp. På Sweco värnar vi om ett hållbart arbetsliv och min roll är att vara en god ledare som stöttar dig och din utveckling”. /Johan Arvidsson

Dina erfarenheter

  • Civil- eller högskoleingenjörsexamen inom samhällsbyggnad eller motsvarande relevant utbildning för den givna tjänsten.
  • 5-10 års arbetslivserfarenhet från bygg & anläggningsbranschen, varav 5 års erfarenhet från projektledning av bygg & anläggningsprojekt där du har haft en roll inom projektledning, projekteringsledning, byggledning/byggplatsuppföljning, entreprenad och minst 2 års erfarenhet av offentlig förvaltning inom samhällsbyggnad.

Meriterande om du har:

– Kunskaper inom AMA, ABT, AB och ABK, kunnig inom entreprenadjuridik samt har erfarenhet av större projekt av ny, till-och ombyggnad inom bygg & fastighet och/eller park, gata inom anläggning – dock inget krav.

– Erfarenhet av att ha varit BAS-P och BAS-U

Vem är du?

Vi söker dig som är engagerad, ansvarstagande och affärsmässig med ett påbörjat kontaktnät inom branschen. Eftersom vi arbetar i projektform är ett projektledarsinne en förutsättning för att trivas i rollen samt att du känner dig bekväm i både kundrelationer på ledningsnivå och i samverkan med operativ personal.

Vi ser även att du är bekväm i konsultrollen och drivs av att ha kundkontakt, nätverka och göra affärer och vilja hitta intressanta och roliga uppdrag till både dig själv och kollegorna.

Vi tänker oss att du är en nyfiken person som tycker om att prova nya uppgifter och se resultat samt att du är strukturerad och kan organisera och prioritera ditt arbete. Du har förmåga att samla in information och presentera den på ett lättillgängligt sätt.

Goda kunskaper i svenska både skriftligt och muntligt är ett krav. Även datorkunskap är nödvändig.

Viktiga egenskaper är att du tycker om struktur och är bra på kommunikation för att kunna samordna de olika aktörerna såsom beställare, leverantörer och konsulter.

På Sweco värdesätter vi hållbarhet, öppenhet och utveckling och vi tror att du precis som vi är engagerad och ansvarstagande.

Ansökan

Annonsen kommer att ligga ute till och med den 31 oktober 2021. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan hänvisar samtliga ansökningar till ansökningsformuläret nedan. Vi återkopplar till samtliga sökande löpande under rekryteringsprocess.

Under veckorna 28–32 kommer inga ansökningar att behandlas.

Varmt välkommen med din ansökan!

På Sweco vill vi vara en arbetsplats präglad av mångfald. Vi tror att fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå våra mål och eftersträvar mångfald i våra rekryteringsprocesser.

Kontakta oss

Vill du höra mer om tjänsten och hur vi jobbar i gruppen?

Välkommen att kontakta Johan Arvidsson, Gruppchef på 076-866 61 93 (nås säkrast från v 33)

Om du vill höra mer om hur vardagen kan se ut får du gärna även kontakta någon i teamet fr om v 34:

  • Robert Jansson, Projekt- & Byggledare, +46 709685029
  • Frida Ingemarsson, certifierad Projektledare PMP, +46 706554259

Vill du vara med och forma framtiden? 

Då ser vi fram emot din ansökan!